پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

تصمیم یک دانش آموز برای کاشت یک میلیارد درخت در جهان | به خاطر سیاره‌ خودمان درخت بکاریم

  • کد خبر: ۴۲۲۴۳
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
تصمیم یک دانش آموز برای کاشت یک میلیارد درخت در جهان | به خاطر سیاره‌ خودمان درخت بکاریم
فِلیکس فینکباینِر پروژه‌ی «به خاطر سیّاره‌ی خودمان درخت بکاریم» با شعار «حرف زدن بس است. درخت کاشتن را شروع کنید.» کارش را آغاز کرد و تا حالا روی هم رفته موفّق شده است یک میلیارد درخت بکارد.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ در سال ۲۰۰۷، وقتی فِلیکس فینکباینِر نه ساله بود، معلّمش از او خواست گزارشی درباره‌ی تغییرات آب وهوایی کره‌ی زمین بنویسد. زمانی که فلیکس برای نوشتن این گزارش اطّلاعات جمع آوری می‌کرد، به داستان زنی به نام وانگاری ماتای برخورد، زنی کنیایی که طرح کاشتن ۳۰ میلیون درخت را داده بود. ماتای آغازگر پویش «چند میلیارد درخت» در سازمان ملل (UN) بود.
 
فلیکس تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفت. او به هم کلاسی هایش در آلمان گفت: «بیایید یک میلیون درخت در تمام کشور‌های جهان بکاریم!» ۲ ماه بعد، او پروژه‌ی درخت کاری خودش را با نام «به خاطر سیّاره‌ی خودمان درخت بکاریم» آغاز کرد.‌
می‌دانیم که دی اکسیدکربن یکی از گاز‌های آلوده کننده‌ی هوا و یکی از دلایل تغییرات آب وهوایی کره‌ی زمین است. درخت‌ها این گاز را از هوا جمع آوری و در خود ذخیره می‌کنند. وقتی درخت‌ها را قطع می‌کنیم، کربن ذخیره شده در آن‌ها دوباره آزاد و وارد هوا می‌شود، امّا وقتی درخت می‌کاریم، دی اکسیدکربن بیشتری از هوا خارج می‌شود.
 
فلیکس به مدارس دیگر رفت و بچّه‌های بیشتری را به انجام این کار تشویق کرد. شبکه‌های خبری از طرح فلیکس باخبر شدند و داستانش را به گوش همه رساندند. ۳ سال پس از زمانی که فلیکس اوّلین بار ایده‌ی خود را مطرح کرد، پروژه‌ی «به خاطر سیّاره‌ی خودمان درخت بکاریم» موفّق به کاشتن یک میلیون درخت شد.

به اشتراک گذاشتن این ایده شاید به اندازه‌ی خود درخت کاری اهمّیّت داشته باشد. این گروه امیدوار است دانش آموزان فقط به کاشتن درخت بسنده نکنند، بلکه سراغ بزرگ تر‌ها در دولت و کسب وکار‌های بزرگ بروند و بکوشند درخت‌های بیشتری کاشته شود.
 
البتّه این کار ساده‌ای نیست. مثلاً فلیکس یک بار به سراغ کارخانه‌های بزرگ شکلات سازی رفت و از آن‌ها خواست بخش کوچکی از پولی را که از فروش شکلات به دست آورده اند صرف کمک به کاشتن درختان کنند. صاحبان این کارخانه‌ها فقط به او خندیدند. این رفتار آن‌ها باعث شد فلیکس برود و برای خود همراهانی پیدا کند تا به او کمک کنند خودش شکلاتی بسازد که به کره‌ی زمین هم آسیبی نزند. شکلات او در آلمان پرفروش شد و با درآمد حاصل از فروش هر ۵ تا از آن، یک درخت کاشته می‌شود.
 
فلیکس حالا بیست ویک ساله است و پروژه‌ی او حالا ۷۰۰۰۰ عضو جوان در ۷۶ کشور جهان دارد. در سال ۲۰۱۵ این پروژه یک تکّه زمین صدوسی وپنج کیلومترمربعی در شبه جزیره‌ی یوکاتان در مکزیک خریداری کرد که بیشتر درختانش قطع شده بودند، امّا این گروه تا حالا ۳ میلیون درخت در این تکّه زمین کاشته است.

پروژه‌ی «به خاطر سیّاره‌ی خودمان درخت بکاریم» با شعار «حرف زدن بس است. درخت کاشتن را شروع کنید.» کارش را آغاز کرد و تا حالا روی هم رفته موفّق شده است یک میلیارد درخت بکارد. این گروه حالا یک هدف جدید دارد. آن‌ها می‌خواهند تعداد درخت‌هایی را که کاشته اند به یک تریلیون برسانند.
منبع:News For Kids
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->